Kundtjänst

Att ha rätt kundtjänstpersonal är ovärdeligt. Vi är specialiserade på att rekrytera och bemanna kundserviceroller inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Det är ofta kundtjänstmedarbetarna som har den första och största kontakten med era kunder. Därför är det oerhört värdefullt att era medarbetare lever och andas de värderingar som ni vill förmedla och har en förståelse för er verksamhet.

Att rekrytera till och bemanna kundtjänstavdelningar är ett av våra största affärsområden. Vi har arbetat med tillsättningar av allt från enstaka medarbetare till hela avdelningar på upp till ett 50-tal medarbetare, både när det kommer till rekrytering och bemanning.

Stort kandidatnätverk av kundtjänstmedarbetare

Vi har dedikerade team runt om i Sverige som hela tiden arbetar proaktivt med att säkra vårt nätverk av kundtjänstprofiler. Det gör att vi snabbt kan få rätt person på plats, utan att behöva tumma på kvaliteten. Tack vare vår erfarenhet av volymtillsättningar har vi effektiva och kvalitetssäkra processer som ger hållbara resultat.

Bemanna din kundtjänstavdelning

Att bemanna hela eller delar av din kundtjänstavdelning med konsulter är en flexibel lösning, både vid tillfällig arbetstopp och längre period. Det innebär att vi sköter semestrar och annan frånvaro, löner och sjukersättning och har arbetsgivaransvaret. Du betalar bara för de timmar som konsulten är på plats och arbetar – och allt är inbakat i timpriset.

Rekrytera till din kundtjänstavdelning

Behöver du rekrytera kundtjänstpersonal för permanenta tjänster, vikariat eller för att bygga upp en helt ny avdelning? Med vårt nätverk och vår erfarenhet hjälper vi dig att hitta och attrahera medarbetare som uppfyller era förväntningar. Vi lämnar också en rekryteringsgaranti på 6 månader om ni av någon anledning behöver avbryta anställningen.

Kundservice som imponerar

Anpassad utbildning efter er verksamhet

Vi erbjuder skräddarsydda utbildningar för större kundtjänsttillsättningar. Utbildningen innehåller merförsäljning med frågeteknik, hantering av reklamationer, klagomål och missnöje, att imponera på kunden och leva upp till företagets värderingar och varumärke. Omtanke, service och personligt bemötande är genomgående för utbildningen.

Vårt framgångsrecept

Vi vet vad som krävs

Vi har lång erfarenhet av att arbeta med kundtjänstprofiler, i allt från enstaka tillsättningar till hela avdelningar.

Era värderingar styr

Genom ett nära samarbete ser vi till att medarbetarna delar ditt företags värderingar och är väl insatta i era produkter och tjänster.

Dedikerat team

Vi har dedikerade kundtjänstteam med erfarenhet av volymtillsättningar på upp till 45 medarbetare.

Uppföljning

Tack vare digitala verktyg följer vi upp kund- och konsultnöjdhet. Det hjälper oss att snabbt fånga upp signaler och agera stöttande mot chef, HR och gruppen.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med rätt kundtjänstpersonal?

Kontakta oss

Fyll i formuläret så återkommer vi så snart som möjligt! Du når oss också på 08-545 880 55.