Ta chansen och sök till en av de mest attraktiva arbetsgivarna inom bank i Östergötland!

Ansökningstiden har gått ut.

  • Omfattning Deltid
  • Publiceringsdatum 21 januari, 2020
  • Sista ansökningsdag 17 februari, 2020
  • Anställningsform Visstidsanställning
  • Tjänstgöringsort Linköping


Söker du deltidsjobb? Vi söker nu för Danske Banks räkning resultatinriktade personer till kundservice!

Arbetsbeskrivning
På Danske Bank kommer du till en arbetsplats där man lever efter devisen att ha roligt på jobbet, där DINA förslag och idéer tillvaratas och där kostym inte alltid är det givna klädvalet. Här tror man på att kreativitet och prestation bättre frodas i avslappnade miljöer med peppande kollegor bakom dig. Det råder en go-get-it mentalitet men också laget före jaget.

I denna roll kommer du vara en del av implementeringen av en ny produkt inom banken. Detta innebär att du kommer vara den kunden först kommer i kontakt med och således är kundens ansikte utåt, där du kommer vägleda och supportera kunden i deras on-boarding.

Då detta är en ny produkt kommer du utbildas inom produkten och det kommer startas ett helt nytt team för detta initiativ, vilket i sin tur skapar möjligheter för dig att visa framfötterna och vara med och bygga upp strukturen i gruppen och kanske din framtida karriär inom bank?

I rollen blir du en nyckelspelare i att ge förstklassig service till kunder via mail och telefon. Då det främst handlar om nya kunder är det viktigt att man även kan presentera och introducera Danske Bank och dess produkter på ett föredömligt sätt.

Uppdraget sträcker sig initialt i 6 månader och därefter finns mycket goda chanser till förlängning.

Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i rollen bör du ha ett gediget intresse för bank-och finans och håller dig ständigt uppdaterad kring nyheter och händelser inom branschen. Vi ser gärna att du har relevant akademisk utbildning alternativt motsvarande relevant erfarenhet.

Vidare bör du vara lösningsorienterad, kommunikativ och har förmågan att vara lyhörd för kundens behov. Utöver det är du resultatfokuserad och flexibel i ditt arbetssätt.
Det är meriterande om du har erfarenhet från kundservice inom bank sedan tidigare.

Om Amendo
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas. Följ oss gärna på LinkedIn! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Johanna Hallenberg på johanna.hallenberg@amendo.se eller Anna Svensk på anna.svensk@amendo.,se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Följ oss gärna på LinkedIn!

Ansök
Kontakt

Ta chansen och sök till en av de mest attraktiva arbetsgivarna inom bank i Östergötland!

Ansök

Fyll i dina uppgifter

Ladda upp CV och personligt brev eller skicka länken till din linkedIn-profil

Markera rutan för att ge samtycke till att dina personuppgifter hanteras enligt Amendos integritetspolicy.