Kundansvarig med kompetens inom fastighetsteknik

Ansökningstiden har gått ut.

  • Omfattning Heltid
  • Publiceringsdatum 10 september, 2018
  • Sista ansökningsdag 8 oktober, 2018
  • Anställningsform Tillsvidareanställning
  • Tjänstgöringsort Stockholm

Vill du vara med att bygga och vårda relationer till viktiga kunder i det lokala samhället? Är du kunnig inom fastighetsteknik och vill bidra till ett mer hållbart samhälle? På SEOM får du arbeta i en miljö som präglas av ömsesidigt förtroende där du jobbar självständigt med mycket eget ansvar.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att ansvara för försäljning mot större kunder såsom företag och ägare av kommersiella fastigheter. Tillsammans med övriga delar av teamet utvecklar du utbud och processer för att skräddarsy lösningar till kund. Du rapporterar direkt till marknadschefen.

I arbetsuppgifterna ingår bl. a:

– Försäljning av alla SEOMs produkter och tjänster samt kundvård mot större kunder, dvs företag och byggherrar och ägare av kommersiella fastigheter.
– Stöd i fastighetstekniska frågor mot andra kundgrupper.
– Medverka i men också utveckla försäljningen på SEOM till en samordnad, strukturerad och effektiv process.
– Medverka vid utveckling av SEOMs erbjudanden mot kund
– Representera SEOM på olika event

Kvalifikationer och egenskaper
– Teknisk utbildning på eftergymnasial nivå alternativt ekonomutbildning kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet
– Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom fastighetsteknik och kundvård
– Meriterande med erfarenhet inom energisystem (el, värme)
– B-körkort

Vi ser gärna att du har eget driv och initiativförmåga samt är lösningsorienterad och inte rädd för att hugga i där det behövs. Vi tror att du är väl insatt inom området fastighetsteknik och energisystem och har arbetat med det tidigare. Du har stor ansvarsfrihet i din affärsroll och förväntas kontinuerligt utveckla denna. Du har lätt för att samarbeta och skapa relationer, både externt och internt. Vidare är du ansvarsfull och inger förtroende i kontakten med våra kunder och samarbetspartner. Du har ett genuint intresse för omvärlden och håller dig uppdaterad om vad som händer i lokalområdet. Du är med och bidrar till en god atmosfär och lever efter SEOMs värdegrunder Ansvar, Respekt, Engagemang, Nytta och Affärsmässighet.

Om företaget
SEOM, Sollentuna Energi & Miljö AB, är ett lokalt energi- och miljöbolag som ägs av Sollentuna kommun. Med 95 anställda omsätter de ca 700 mnkr. De utvecklar, bygger och underhåller infrastruktur i Sollentuna för hållbara och säkra leveranser av el, fjärrvärme, tjänster via stadsnät, vatten och avfallshantering. De är Sollentunabornas eget energibolag och deras vision är ”Vi förenklar din vardag och gör Sollentuna mer hållbart”. Läs gärna mer om företaget på www.seom.se

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar SEOM med Amendo Executive Search. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Ulrika Falk på ulrika.falk@amendo.se eller researcher Sofia Jungerth på sofia.jungerth@amendo.se.

Ansök
Kontakt

Kundansvarig med kompetens inom fastighetsteknik

Ansök

Fyll i dina uppgifter

Ladda upp CV och personligt brev eller skicka länken till din linkedIn-profil

Markera rutan för att ge samtycke till att dina personuppgifter hanteras enligt Amendos integritetspolicy.