Värdepappersadministratör till Fondkommissionär i centrala Stockholm

Kontakt Ansök
  • Omfattning Heltid
  • Publiceringsdatum 17 oktober, 2019
  • Sista ansökningsdag 17 november, 2019
  • Anställningsform Visstidsanställning
  • Tjänstgöringsort Stockholm


Har du erfarenhet inom värdepapper och kunskap i VPC? Se hit! Nu söker vi en positiv och lösningsorienterad person som är redo att utvecklas inom akitebackoffice.

Arbetsbeskrivning
I denna tjänst ansvarar du tillsammans med dina kollegor för clearing och settlement av svenska och internationella aktier hos vår kund. Vidare ansvarar du för dagliga avstämningar av värdepapper såväl som cash. Du ges stora möjligheter att utöka ditt nätverk inom finans då du har daglig kontakt med både internavdelningar, motparter, clearingagenter samt banker.

Dina dagliga arbetsuppgifter kan komma att bestå av uppföljning av resultat på bankkonton samt daglig avstämning av cash och värdepapper per settlementdag. Vidare ansvarar du för prematchhantering under hela settlementprocessen. Du har också ansvar för att regelverk efterlevs.

Detta är ett konsultuppdrag om sex månader med chans till anställning direkt hos kunden och skall tillsättas så snart som möjligt varför du som söker bör vara tillgänglig med kort varsel. Välkommen med din ansökan redan idag.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker en person som gärna har något års erfarenhet inom settlement och gärna goda kunskaper i VPC. Du har lätt att arbeta i grupp och är positiv och noggrann. Du är nyfiken som person och gillar att lära dig nya arbetsuppgifter och är flexibel. Vidare är du positiv, lösningsorinterad och noggrann. Förutom kundkontakt är arbetet administrativt och din noggrannhet är en viktig faktor. Arbetsbelastningen kan stundtals vara hög och det är därmed viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och kan vara flexibel vid arbetstoppar.

Om företaget
Vår kund erbjuder sina kunder ett brett utbud av tjänster inom finansiell handel och förvaltning och sitter i fina lokaler i centrala Stockholm. Rätt person kan även erbjudas fast anställning.

Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Idag är vi ca 350 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Lisa Eliasson på lisa.eliasson@amendo.se eller Anna Svensk på anna.svensk@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Följ oss gärna på LinkedIn!

Ansök
Kontakt

Värdepappersadministratör till Fondkommissionär i centrala Stockholm

Ansök

Fyll i dina uppgifter

Ladda upp CV och personligt brev eller skicka länken till din linkedIn-profil

Markera rutan för att ge samtycke till att dina personuppgifter hanteras enligt Amendos integritetspolicy.