Två kundreskontraroller till internationellt tjänstebolag i Solna - hyrköpupplägg

Kontakt Ansök
  • Omfattning Heltid
  • Publiceringsdatum 16 augusti, 2019
  • Sista ansökningsdag 15 september, 2019
  • Anställningsform Visstidsanställning
  • Tjänstgöringsort Stockholm


Brinner du för kundbemötande och vill arbeta i ett härligt, samarbetande och framåtriktat team? Trivs du med omväxlande arbete där du och din initiativförmåga är avgörande för arbetet framåt? Vår kund söker två nya medarbetare till sitt kundreskontrateam, ett team som är precis i början av en utvecklingsresa. Du som vill vara med på denna resa – läs mer nedan och skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande.

Arbetsbeskrivning
Till vår konsultverksamhet söker vi två ekonomiassistenter till ett internationellt bolag i Solna för längre uppdrag med möjlighet till överrekrytering för rätt kandidat. Företaget ligger smidigt beläget för den som åker kollektivtrafik och kontorslokalerna är öppna och trevliga. Öppenhet och trivsel präglar också stämningen internt där alla medarbetare är måna om att hjälpa och stötta varandra. I huset finns både gym och trevlig, välbesökt restaurang.

I dessa båda roller, där en är lite mer junior och den andra mer senior, kommer du att ha stora kontaktytor internt då det för att söka svar på flertalet frågor kräver samarbete med övriga avdelningar. Utöver ansvaret inom kundreskontra kan du även komma att få stötta dina kollegor inom leverantörsreskontra vid behov. Du kommer ingå i ett team om sex reskontramedarbetare.

Arbetsuppgifter som kan förekomma:
– Besvara frågor från kunder via telefon och mail
– Kravhantering inklusive påminnelser och inkasso
– Löpande bokningar av inbetalningar
– Generera och skicka fakturor
– Bokslutsarbete med intäktsreserveringar och avstämningar av balanskonton
– Nära samarbete med andra avdelningar, t.ex. kreditavdelningen gällande riskhantering av kunder
– Veckovis och månatlig rapportering av åldrande kundfordringar

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Du som söker har tidigare minst ett års erfarenhet inom kundreskontra. För den mer juniora rollen är det mest primära att du har en vilja och förmåga att utvecklas vidare. En stor hjälp till att komma in i rollen, oavsett om du har få eller många års kundreskontravana, har du med tidigare erfarenhet från transaktionsintensiv verksamhet och av hantering av stora filer. Om du arbetat med Navision eller något annat större affärssystem sedan tidigare är det ett plus. Du förväntas också vara en trygg kommunikatör, våga ställa frågor och vara flytande på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Stor vikt läggs vid hur du som person passar in i teamet där samarbete, flexibilitet och initiativförmåga är viktiga faktorer för såväl arbete som trivse.

För att trivas i konsultrollen är du flexibel, har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och tycker om att träffa nya människor. Du tar ansvar i rollen som konsult, är engagerad i ditt uppdrag och Amendos ansiktet utåt.

Om Amendo
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Idag är vi ca 350 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

Frågor och kontakt
Välkommen att söka tjänsten omgående. Vi träffar lämpliga kandidater löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Anna Kirsten eller Eva-Karin Byström.

Följ oss gärna på LinkedIn!

Ansök
Kontakt

Två kundreskontraroller till internationellt tjänstebolag i Solna – hyrköpupplägg

Ansök

Fyll i dina uppgifter

Ladda upp CV och personligt brev eller skicka länken till din linkedIn-profil

Markera rutan för att ge samtycke till att dina personuppgifter hanteras enligt Amendos integritetspolicy.