Skandia Sundsvall rekryterar Telefonrådgivare

Kontakt Ansök
  • Omfattning Heltid
  • Publiceringsdatum 10 juli, 2018
  • Sista ansökningsdag 30 juli, 2018
  • Anställningsform Tillsvidareanställning
  • Tjänstgöringsort Sundsvall

Skandia i Sundsvall växer och etablerar en ny avdelning.
Som Individrådgivare på Skandia kommer du att jobba inriktat med investering- och pensionsrådgivning. Då Skandia värdesätter kvalitativ rådgivning med syfte att generera de nöjdaste kunderna på marknaden ställer det krav på att du har en god förmåga att lyssna in kundernas behov samt att du har genuint intresse för ekonomi och pension.


Skandia vill erbjuda marknadens bästa rådgivning. I takt med att kundernas behov av digitaliserad interaktion med bank och försäkringsbolag ökar vill Skandia fortsätta att möta kunderna där det passar dem. Enheten Webb/Telefonrådgivning är därför ett satsningsområde i Skandia med uppdraget att med hjälp av en digital rådgivning över web och telefon i nära anslutning till övriga digitala kanaler, leverera mot kundernas förväntningar.

Arbetsbeskrivning
För att ge dig de bästa förutsättningarna kommer du ha ett nära coachande från din chef, mentorer och Affärsspecialister. Eftersom vi tycker att det är viktigt att utgå ifrån kundperspektivet och kundresan tror vi på ett nära samarbete och erfarenhetsutbyte över organisationsgränserna.
Exempel på ansvarsområden/arbetsuppgifter:
• Ge rådgivning för kunderna i sparande och pension.
• Vägleda kunderna till att definiera sina framtidsmål för pension och sparande.
• Göra heltäckande nuläges- och behovsanalyser av kundernas situation kopplat till pension och sparande.
• Analysera Skandias breda och kvalitativa produktutbud och rekommendera lösningar utifrån kundens behov.
• Dokumentera dina rekommendationer och din föreslagna handlingsplan med kvalitet i fokus.

Arbetstiden är förlagd måndag till fredag, varierande mellan 08-21.30.

Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i rollen som Individrådgivare måste du:
• Värdesätta hög kvalitet och vara kundfokuserad.
• Vara ansvarstagande och ha en förmåga att arbeta strukturerat mot utmanande mål.
• Vara proaktiv, tävlingsinriktad, driven och nyfiken på att lära dig nya saker.
• Ha ett genuint intresse för ekonomi och grundläggande kunskaper inom finans i synnerhet pension och sparande.
• Ha en pedagogisk förmåga och kunna möta kunder med olika beteendestilar och varierande erfarenhet av sparande och pension.

Din bakgrund
• Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet ifrån roller med kundinteraktion/Försäljning.
• Vi tror att du har branscherfarenhet.
• Du har en god vana i att parallellt med kundsamtalet arbeta i CRM-system.
• Swedseclicensiering är meriterande.
• Vi tror att du har utbildning i finansiell ekonomi där examen från Högskola/Universitet inom ekonomi, finansiering eller liknande är meriterande.
• Vi tror att du är van med att ha rätt balans av lyhördhet och att vara styrande för att nå en effektiv dialog med kunden.

Om företaget
Skandia är en av Sveriges största, oberoende och kundstyrda bank- och försäkringskoncerner. Skandia har gett människor ekonomisk trygghet i mer än 150 år och har en stark tradition av pionjäranda, produktutveckling och samhällsengagemang. Skandia skapar rikare liv för människor med hjälp av lösningar inom sparande, pension, ekonomisk trygghet och vardagsekonomi, och genom att underlätta för dem att fatta kloka beslut om sin ekonomi. Skandia har 2,5 miljoner kunder i Sverige, Norge och Danmark, ett förvaltat kapital på drygt 460 miljarder kronor och 2 500 anställda.

Begreppet ”Tänk Längre” genomsyrar hela verksamheten. För Skandia innebär det att hjälpa sina kunder att ta beslut här och nu för ett tryggt och rikt liv på sikt.

Skandia tror på långsiktighet, transparens och hållbarhet. Ett exempel på det är att de har avskaffat bonus för alla ledande chefer. De tänker också längre när det gäller exempelvis investeringar och har valt att bland annat investera i vindkraft, cancervård och onoterade bolag för att samtidigt bidra till samhällets utveckling.

Skandia är ett ömsesidigt och finansiellt starkt bolag som ägs av 1,2 miljoner kunder. Allt överskott som skapas stannar hos kunderna i livbolaget. 2016 fördelades hela 13 miljarder till kunderna vars sparkapital varit med och byggt upp överskottet. På grund av de finansiella förutsättningarna har Skandia goda möjligheter att fortsätta skapa högsta möjliga avkastning.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans samt försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på LinkedIn!

Frågor och kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Skandia med Amendo.
Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via vår hemsida, dock senast den 31 juli 2018.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Katarina Joneström, Amendo 070 – 299 95 65
Tillsättning sker i början av september.

Följ oss gärna på LinkedIn!

Ansök
Kontakt

Skandia Sundsvall rekryterar Telefonrådgivare

Ansök

Fyll i dina uppgifter

Ladda upp CV och personligt brev eller skicka länken till din linkedIn-profil

Markera rutan för att ge samtycke till att dina personuppgifter hanteras enligt Amendos integritetspolicy.