Projektledare till kund i centrala Stockholm

Ansökningstiden har gått ut.

  • Omfattning Heltid
  • Publiceringsdatum 13 juni, 2018
  • Sista ansökningsdag 29 juli, 2018
  • Anställningsform Vikariat
  • Tjänstgöringsort Stockholm

Till vår kund söker vi med start v 32 tre projektledare för ett konsultuppdrag som sträcker sig tom 29/6 2019.
Kunden som ägs av ett antal aktörer inom bank och finansmarknaden har för avsikt att under året expandera sitt utbud av serviceenheter runt om i Sverige.
I ditt uppdrag som projektledare kommer du att tillhöra lokaliseringsgruppen och uppdraget är att självständigt projektleda ärenden genom lokaliseringsprocessen.
Kontoret ligger beläget i centrala Stockholm.

Vi söker dig med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi vill att du har förståelse för etableringsverksamhet, gärna fastighet och bygg och/eller erfarenhet från ATM-branschen. Du är en god administratör, van att koordinera och gillar ordning och reda. Då varje ärende består av många olika delar över en längre period är det viktigt att du har förståelse för helhet och samtidigt förmåga att hålla i detaljer. Som person är du en engagerad lagspelare som kan arbeta självständigt. Du är prestigelös och har förmåga att se lösningar.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska och har mycket goda kunskaper i MS Office. Har lätt att ta till dig ny kunskap och stor vana av olika stödsystem. Du har också en akademisk examen eller motsvarande

Arbetsbeskrivning
Följande ingår i arbetet för att säkerställa genomförandet av ärenden;
o Insamling och analys av information
o Framtagande av lönsamhetskalkyler och beslutsunderlag med rekommendation till beslut om placerings och funktion gällande infrastrukturen.
o Deltagande i beslutsmöten 1 ggr/vecka gällande lokaliseringsärenden
o Beställarroll av processteg Genomförande
o Deltagande i uppföljningsmöten med underleverantör
o Självständigt genomföra hyresförhandlingar

Övrigt
o Göra eventuella platsbesök
o Internt stöd till driftfrågor avseende lokaler och serviceenheter

Kvalifikationer och egenskaper
Erfarenhet av projektledning med förmåga att administrera. Gärna med kunskap inom bygg/teknik/fastighet eller ATM-bransch. God vana av att ha en beställarroll med många kontakter från underleverantörer/fastighetsägare/förvaltare.
Lätt att ta till sig ny kunskap och stor vana av olika stödsystem. Starkt inre driv och lösningsfokuserad. Norska är meriterande.

Om företaget
Kunden erbjuder en utvecklande roll på en arbetsplats där professionalism, engagemang och respekt är drivande värderingar. Teamet du blir en del av består av sju personer som tillsammans bidrar till en riktigt god stämning med ett öppet arbetsklimat där både personer och kompetenser kompletterar varandra väl.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Sundsvall, Borås och Skellefteå. Idag är vi ca 300 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas. Följ oss gärna på LinkedIn!

Varför arbeta som konsult på Amendo?
Vår största tillgång är våra medarbetare! Vi vet att för att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du hamnar hos en trygg arbetsgivare med en fantastisk kultur och ett välkänt varumärke. Du får en engagerad konsultchef som kan branschen, och tillsammans med vårt nätverk och erfarenhet kan erbjuda dig en spännande och långsiktig utveckling i rollen som konsult.

Ansök
Kontakt

Projektledare till kund i centrala Stockholm

Ansök

Fyll i dina uppgifter

Ladda upp CV och personligt brev eller skicka länken till din linkedIn-profil

Markera rutan för att ge samtycke till att dina personuppgifter hanteras enligt Amendos integritetspolicy.