Middle Office Controller till bank i centrala Stockholm

Ansökningstiden har gått ut.

  • Omfattning Heltid
  • Publiceringsdatum 8 februari, 2019
  • Sista ansökningsdag 8 mars, 2019
  • Anställningsform Visstidsanställning
  • Tjänstgöringsort Stockholm

Har du erfarenhet av arbete med risk- och efterlevnadskontroller och vill arbeta i en utmanande och varierande roll? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker just nu en Middle Office Controller till vår kund i centrala Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig från och med 1 mars 2019 till januari 2020.

Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en Middle Office Controller till enheten Verksamhetskontroll. Funktionen ansvarar för att utföra ett flertal av verksamhetens löpande risk- och regelefterlevnadskontroller för att bidra till en god intern styrning och kontroll.

I gruppens ansvar ingår ett flertal kontroller av bankens kreditverksamhet, att utföra en löpande riskkontroll av bankens diskretionära förvaltning samt att hantera marknadsövervakningen av kunders automatiserade värdepappershandel genom bankens system. Gruppens uppdrag är att fortsätta utveckla och utöka kontrollarbetet för att säkerställa en effektiv intern styrning och kontroll. Tjänsten innefattar även många kontaktytor och ett tätt samarbete med flera delar av bankens verksamheter, stöd-och kontrollfunktioner.

Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är analytisk, noggrann och ödmjuk. Du har ambitionen att utvecklas och genom engagemang och ansvarstagande nå uppsatta mål. Eftersom gruppens uppdrag är att utföra och utveckla kontroller för olika delar av bankens verksamhet är det bra om du är väl insatt i bankens organisation. Du har också goda kunskaper om bankens produkter och processer och du kan se helheten i verksamheten. Erfarenheter från kreditverksamhet är en meriterande.

Vår kund ser gärna att du har relevant högskole- eller universitetsutbildning samt yrkeserfarenhet från bank- och värdepappersverksamhet. Du är en erfaren Excel-användare och har Swedseclicens.

Tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig från 1 mars 2019 till januari 2020.

Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Idag är vi ca 350 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Frågor och kontakt
Välkommen att söka tjänsten omgående. Vi träffar lämpliga kandidater löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Lisa de Verdier, 070 899 53 08, lisa.de.verdier@amendo.se.

Följ oss gärna på LinkedIn!

Ansök
Kontakt

Middle Office Controller till bank i centrala Stockholm

Ansök

Fyll i dina uppgifter

Ladda upp CV och personligt brev eller skicka länken till din linkedIn-profil

Markera rutan för att ge samtycke till att dina personuppgifter hanteras enligt Amendos integritetspolicy.