Kundtjänstmedarbetare till välkänt försäkringsbolag i centrala Stockholm!

Ansökningstiden har gått ut.

  • Omfattning Heltid
  • Publiceringsdatum 26 mars, 2019
  • Sista ansökningsdag 12 april, 2019
  • Anställningsform Visstidsanställning
  • Tjänstgöringsort Stockholm


Är du i starten av din karriär eller kanske nyligen tagit examen? Är du en person som vill utvecklas i en kommunikativ roll och har fingertoppkänsla för kundservice? Då kanske du är den vi söker!
Vi söker nu flera personer med hög servicekänsla och som motiveras av att göra det lilla extra för kunden. Uppdraget som kundtjänstmedarbetare är på heltid med start omgående och sträcker sig 3 månader framåt.

Arbetsbeskrivning
I rollen som kundtjänstmedarbetare på detta globala försäkringsbolag får du en möjlighet att vistas i en internationell miljö samt att du får en fantastisk möjlighet att lära dig grunderna inom försäkring. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att besvara enklare frågor angående kunders försäkringar. Arbetsuppgifterna handlar kort och gott om att:

– Svara i telefon, ge kunder service och support gällande försäkring
– Ta hand om det administrativa arbetet så som att registrera, göra ändringar i systemet gällande försäkringar
– Lägga till eller ta bort försäkringsskydd och kommunicera pris
– Skicka ut försäkringsbrev

Bolaget står inför en nylansering av system, vilket gör att du behöver vara på plats omgående för en introduktion. Arbetstiderna är 8-17 med 1h lunch samt att du kommer vistas i lokaler belägna i centrala Stockholm. Företagets kultur andas teamkänsla och mångfald samt välkomnar nya idéer för att överträffa kundernas förväntan!

Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för att hjälpa andra, se värdet av att ha nöjda kunder och ha fokus på att skapa en bra kundupplevelse! Du är också en kommunikativ lagspelare som sprider positiv energi men även en person som är flexibel och anpassningsbar. Som kundtjänstmedarbetare är det dina personliga egenskaper som är i fokus. Ingen förkunskap krävs, utan vi söker kandidater som:

– Är sociala, glada och utåtriktade
– Har erfarenhet av service
– Är noggrann och har lätt för att följa instruktioner
– Är självgående
– Har en förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
– God datavana och kunskap inom Office-paketet, särskilt Excell

Är detta du? Intervjuer kommer att hållas löpande och därför ser vi gärna att du söker tjänsten omgående!

Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Idag är vi ca 350 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Frågor och kontakt
Välkommen att söka tjänsten omgående. Vi träffar lämpliga kandidater löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Angelo Jovic.

Följ oss gärna på LinkedIn!

Ansök
Kontakt

Kundtjänstmedarbetare till välkänt försäkringsbolag i centrala Stockholm!

Ansök

Fyll i dina uppgifter

Ladda upp CV och personligt brev eller skicka länken till din linkedIn-profil

Markera rutan för att ge samtycke till att dina personuppgifter hanteras enligt Amendos integritetspolicy.