Kundcentermedarbetare till SEB i Sundsvall

Ansökningstiden har gått ut.

  • Omfattning Heltid
  • Publiceringsdatum 12 april, 2018
  • Sista ansökningsdag 3 maj, 2018
  • Anställningsform Tillsvidareanställning
  • Tjänstgöringsort Sundsvall


Vi söker dig som brinner för service och kundbemötande! Vill du arbeta med framtidens support inom pension och försäkring? Nu söker vi, SEB, kundcentermedarbetare till vår avdelning Pension och Försäkring med placering i Sundsvall.

Arbetsbeskrivning
Vi söker flertalet serviceinriktade kundtjänstmedarbetare. Genom effektivitet och hög serviceanda hjälper du kunden med frågor rörande pension- och livförsäkring. Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag. Som medarbetare i kundcenter är du professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation i kundärendet. Dina arbetsdagar genomsyras av kundkontakt via våra olika kanaler (telefon och mail), sökande efter information i de olika systemen samt snabb handläggning i varje ärende.

Hos SEB arbetar du i ett vinnande team och har alltid kundens bästa för dina ögon. Här uppskattas olikheter och mångfald. Arbetstiderna är förlagda på dagtid måndag – fredag.

Kvalifikationer och egenskaper
SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla sina digitala lösningar och ser gärna att det finns ett tekniskt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du har lätt att se helheter och kan navigera lätt mellan olika datasystem. Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt, du har social färdighet och kan bemöta olika människor utefter deras behov. Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor. För att lyckas i rollen behärskar du svenska i tal och skrift utan hinder och du är också trygg i att tala och skriva engelska. Andra språk kan vara meriterande.

Du har gymnasieexamen, gärna inom ekonomi. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller vana av annat serviceyrke. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass.

Det här SEB
Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans samt försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på LinkedIn!

Frågor och kontakt
Planerad start är 3 september 2018 och man börjar med 6 veckors utbildning och därefter får du den coaching du behöver för att lyckas i rollen som kundcentermedarbetare.

I denna rekrytering samarbetar SEB med Amendo.
Ansök i länken med ditt CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med på SEB. Eftersom vi väljer ut kandidater löpande får du gärna skicka in din ansökan idag, men senaste datum för ansökan är den 4 maj 2018.
Vid frågor kontakta Camilla Granat, camilla.granat@amendo.se eller Pernilla Keusch, pernilla.keusch@amendo.se

Följ oss gärna på LinkedIn!

Ansök
Kontakt

Kundcentermedarbetare till SEB i Sundsvall

Ansök

Fyll i dina uppgifter

Ladda upp CV och personligt brev eller skicka länken till din linkedIn-profil

Markera rutan för att ge samtycke till att dina personuppgifter hanteras enligt Amendos integritetspolicy.