Ekonomiassistent/Redovisningsassistent

Ansökningstiden har gått ut.

  • Omfattning Deltid
  • Publiceringsdatum 25 april, 2018
  • Sista ansökningsdag 19 maj, 2018
  • Anställningsform Visstidsanställning
  • Tjänstgöringsort Malmö

Här söker vi efter en erfaren ekonomiassistent eller redovisningsassistent för kundsräkning. Företaget ligger i Malmö och är riktad mot säkerhetsbranschen.


Tjänsten är på deltid (25% eller mer) och du kommer främst att arbeta vid månadsskiftet. Du kommer även täcka upp vid eventuella arbetstoppar, sjukdomar, semestrar m.m. Du är garanterad 25% och en möjlighet att få arbeta mer än så.

Arbetsbeskrivning
Till vår konsultverksamhet söker vi erfarna ekonomi- eller redovisningsassistent som vill vara delaktig i en positiv och föränderlig arbetsmiljö. Du kommer ha flera olika arbetsuppgifter och arbeta brett i ekonomiavdelningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Löpande redovisning
• Momsdeklaration (junior nivå)
• Deklaration av källskatt och sociala avgifter (junior nivå)
• Delta i månadsrapportering, internt och gentemot koncern
• Koncernavstämning (IC reconciliation)
• Avstämning balanskonto enligt översikt
• Delta i framställandet av årsbokslut och årsredovisning
• Uppföljning och analyser av baskonto
• Stöd till Account payable och Account receivable

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är student, har en bisyssla eller eget företag och vill arbeta extra med att stödja/hjälpa ekonomiavdelningen. Vi behöver en väldig flexibel person som snabbt kan ställa om sig och täcka upp eventuella behov som uppkommer. Du kommer arbeta minst under en veckas tid, runt månadsskiftet och det kommer dyka upp flera pass under månaden vare sig det är semester, frånvaro eller liknande. Vi lägger stor vikt på din flexibilitet och personlig lämplighet.

Du som person är/har:
• Avklarad ekonomisk eftergymnasial utbildning, Högskola/Universitet/KY
• Minst 3 års erfarenhet av administration och redovisning
• Kontakt med interna avdelningar
• Förståelse för service mot kund
• Motiverad att arbeta mot deadlines
• Hjälpsam och samarbetsvillig
• Lösningsorienterad och analytisk
• Mycket god IT vana
• Mycket goda kunskaper inom MS Officepaket och Excel

För att trivas i konsultrollen är du flexibel, har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och tycker om att träffa nya människor. Du tar ansvar i rollen som konsult, är engagerad i ditt uppdrag och Amendos ansiktet utåt.

Frågor och kontakt
Välkommen att söka tjänsten omgående. Vi träffar lämpliga kandidater löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Rade Tosovic.

Följ oss gärna på LinkedIn!

Ansök
Kontakt

Ekonomiassistent/Redovisningsassistent

Ansök

Fyll i dina uppgifter

Ladda upp CV och personligt brev eller skicka länken till din linkedIn-profil