Client Delivery Manager till Intrum Sverige AB

Kontakt Ansök
  • Omfattning Heltid
  • Publiceringsdatum 22 december, 2018
  • Sista ansökningsdag 26 januari, 2019
  • Anställningsform Tillsvidareanställning
  • Tjänstgöringsort Stockholm

Är du bra på att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer och vill vara med och bidra till att utveckla affären med våra nyckelkunder genom proaktivitet och högklassig service? Har du även en analytisk förmåga och erfarenhet av lönsamhetsrapportering samt projektledning? Då kanske det är dig vi söker som Client Delivery Manager till Intrum.

Arbetsbeskrivning
Som Client Delivery Manager på Intrum kommer du att arbeta nära tillsammans med KAM och Client Consultants. Ditt huvudsakliga fokus och arbete kommer vara mot några av Intrums absolut största kunder, våra nyckelkunder. Ditt arbete går i mångt och mycket ut på att säkerställa den operativa leveransen för de nyckelkunder du ansvarar för inom samtliga avtalade produktområden och säkerställa att de uppsatta målen för verksamheten nås. Genom att proaktivt arbeta med uppföljning och analys av kundresultat och operativa KPIer leder ditt arbete till att utveckla tjänsterna såväl operativt som lönsamhetsmässigt, både för kunden och Intrum.

Genom att ha en nära relation och dialog med kunden kommer du att vara kundens väg in till Intrum i operativa frågor. Du kommer att ha en aktiv del i omförhandlingsarbetet med kunden och säkerställa effektiva kundspecifika rutiner och processer. Du kommer att ansvara för ca 5 nyckelkunder verksamma framförallt inom Telecom-, Bank & Finans- eller Energisektorn.

Som Client Delivery Manager ingår du i en grupp bestående av tio Client Consultants och ytterligare två Client Delivery Managers. Denna rekrytering är en utökning, en förstärkning, av gruppen.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har en vana av projektledning samt erfarenhet av lönsamhetsrapportering och analys. Med fördel har du flerårig erfarenhet av operativ leverans till kund av finansiella tjänster. Vi ser det som meriterande om du har inkassobakgrund och erfarenhet av Intrums verksamhet och våra tjänster och produkter. Vidare har du mycket erfarenhet av att arbeta med både Excel och Powerpoint.

Som person är du noggrann, initiativtagande och har ett strukturerat arbetssätt. Du är en social person som har lätt för att skapa kontakter – du trivs i mötet med andra människor. Du har ett starkt affärsfokus och är innovativ. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara en självgående, jordnära och prestigelös person, gärna med en positiv och glad personlighet.

Du har troligtvis en akademisk utbildning inom ekonomi, är flytande både i svenska och engelska samt gillar att arbeta både med analys i Excel och att presentera dina analyser på ett lättförståeligt sätt med hjälp av Powerpoint för dina kunder.

Om företaget
Intrum är ett marknadsledande kredithanteringsföretag i Europa och erbjuder sina kunder riskreducering och finansiella tjänster med en stark inkassoverksamhet som bas. Intrum grundades 1923 och har omkring 3 850 anställda i 19 länder. Intrum Sverige AB är noterat vid NASDAQ OMX Stockholm sedan 2002. Intrums kunder finns i samtliga branscher och de arbetar främst direkt mot företag men även mot deras slutkunder.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Intrum AB med Amendo Bemanning och Rekrytering och eventuella frågor ställs till rekryteringskonsult Margaretha Palmbäck, tel: 072-522 50 09, margaretha.palmback@amendo.se.

Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan.

Ansök
Kontakt

Client Delivery Manager till Intrum Sverige AB

Ansök

Fyll i dina uppgifter

Ladda upp CV och personligt brev eller skicka länken till din linkedIn-profil

Markera rutan för att ge samtycke till att dina personuppgifter hanteras enligt Amendos integritetspolicy.